Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute
Colegii mei mi-au facut cadou de ziua mea o bratara de fitness (care iti masoara ritmul cardiac, pasii, cate etaje ai urcat, cum am dormit si altele).
Acum cateva zile am avut o intalnire cu un client, care mi-a remarcat bratara.
– Traian, pot sa imi masor si eu ritmul cardiac cu bratara ta?
– Sigur, te rog!
Isi pune clientul bratara ca sa o testeze si, intamplarea a facut ca tocmai atunci sa vina si o colega de-a lui sa il intrebe ceva despre un proiect. Colega… era draguta.
Clientul, cu atentie, catre colega: – Bla bla bla… si proiectul trebuie demarat asa… si sa cumparam si lucrurile alea si… si… si…
Cat timp vorbea, noi am inceput sa ne uitam fascinati la cum ritmul cardiac al clientului nostru se marea, pe masura ce ii dadea mai multe detalii colegei lui.
Si sa zambim, pentru ca ne-am prins ca ritmul lui cardiac nu avea legatura cu proiectul :).
Preocuparea pentru un stil de viata sanatos este acum in centrul atentiei consumatorului modern din doua motive:
1) sa fii mai sanatos a devenit mai “fun” (practic prin noile gadgeturi propriul corp incepe sa ne vorbeasca)
2) consumatorul a evoluat mai mult si se respecta mai mult (citeste articolul meu plictisitor, dar adevarat, despre consumatorul matur)
Alaturi de grupul de comunicare Lowe, am demarat o serie de conferinte prin care analizam ultimele trend-uri in ce priveste consumatorul modern. Si primul trend pe care am inceput sa il analizam este, desigur, cel legat de stilul de viata sanatos.
Iata cateva insight-uri pentru tine de la prima conferinta:
9 din 10 consumatori au luat masuri de imbunatatire a stilului de viata in ultimul an si, cu un stil de viata sanatos asociem in principal alimentatia sanatoasa (88%), miscarea (79%) si eliminarea stresului (61%). Interesant este ca, anul viitor, semnificativ mai multi romani isi doresc sa se streseze mai putin decat in anul precedent (56% vs. 26%).
In ziua de astazi, brandurile se pot diferentia daca isi ajuta consumatorul sa se relaxeze mai mult. Fie ca vorbim de increderea ca serviciul tau e livrat la timp si lucrul asta nu il mai preocupa, fie ca vorbim de vouchere cadou la SPA sau de servicii de masaj la birou. Eu accept un masaj 🙂
Top 5 bariere in adoptarea unui stil de viata sanatos sunt: lipsa timpului (54%), serviciul (40%), lipsa banilor (35%).
Alergam dintr-o sedinta in alta, intre birou si serviciu si nu mai avem timp sa ne ocupam de propria sanatate. Iar aici, brandurile pot sa intervina, prin gasirea unor modalitati prin care sa ii ofere consumatorului modern mai mult timp.
Consideram ca suntem asaltati de mancare nesanatoasa. Singurul loc unde consideram ca mancam sanatos este acasa (96% dintre romani) in timp ce nesanatos, consideram ca mancam atunci cand iesim in oras (53% dintre romani) si la birou (40% dintre angajati). Mai mult decat atat, 71% dintre consumatori isi doresc verificari care sa ateste ca produsele unui producator sunt sanatoase.
Ca sa traducem datele acestea, consumatorul ori este nostalgic dupa cum ii gatea mama lui, ori nu are incredere in ce ii este strain, ce nu este pregatit si controlat de el (pentru niste completari, vezi si articolul despre produsele locale sau multinationale). Cum luam in calcul asta in comunicare? Consumatorul trebuie securizat. Ajuta sa ii aratam si sa stie cum obisnuim sa lucram noi. Ii putem castigam increderea dovedindu-i ca ne pasa de sanatatea lui si ca luam toate masurile pentru asta.
Facem lucruri din mers. 77% dintre noi obisnuim sa luam gustari intre mese (in special fructe si dulciuri). Mi s-a parut un procent maricel, dar recunosc ca si eu fac asta.
Pentru producatorii de mancare, mi se pare o oportunitate sa includa produse pentru a fi consumate ca gustari. De abia astept sa vad cat mai multe produse sanatoase in aceasta categorie.
7 din 10 romani fac miscare fizica cel putin o data pe saptamana (76% merg pe jos, 31% pe bicicleta). E ok in comunicare sa te asociezi cu dorinta consumatorului de a face activitate fizica. Mie personal mi-au placut foarte mult toate aparatele de fitness care au aparut prin parcurile bucurestene si, la fel, apreciez brandurile care pun la dispozitie biciclete (branduite) pentru a ne plimba cu ele prin parc. Consumatorul isi doreste miscarea. Prin diferite mijloace, i-o puteti oferi!
Nu in ultimul rand… tehnologia. Ati vazut la inceputul articolului cum face minuni?!? 🙂
Pe langa faptul ca tehnologia ii place consumatorului modern (vezi si articolele despre smartphone si despre smarwatch-uri), el o utilizeaza cu interes si pentru a-si masura activitatea corporala si starea de sanatate. 21% utilizeaza in acest scop smartphone-ul, 14% cantarele inteligente, 6% ceasurile inteligente si 4% bratarile de fitness.
Mai multe date din studiu poti citi in acest comunicat de presa, pe IQads. Si mai jos… niste poze de la conferinta 🙂
O zi faina!
[…] insight: stilul de viata sanatos si preocuparea pentru o viata sanatoasa sunt foarte importante si pentru comunitatile mici. […]