Timp pentru parcurgerea articolului: 1 minute

3912468102_1fe93f1f6b_b

Stiu ca iti place sa ai mai multe optiuni dintre care sa poti alege: 5 posibile destinatii de vacanta dintre care sa alegi una, doua sau trei persoane care te curteaza (sau poate si mai multe daca ai un avantaj secret)…

Dar oare, daca ai mai multe optiuni, inseamna ca iei mai usor decizia de a alege o anumita vacanta sau un partener? Si ca sa ne apropiem mai mult de psihologia consumatorului modern, daca ii oferi acestuia o varietate mai mare de produse, inseamna ca mai multe persoane vor cumpara de la tine?

Un studiu realizat de Sheena Iyengar, le-a aratat vizitatorilor unui magazin in prima zi un raft cu 24 de borcane cu gem si in a doua zi un raft cu 6 borcane cu gem. 60% dintre vizitatorii magazinului s-au oprit in fata raftului de 24 de borcane si 40% in fata raftului de 6 borcane. Insa, chiar daca raftul cu mai multe borcane de gem a atras mai mult atentia, din totalul vizitatorilor magazinului 3% au cumparat gem cand aveau mai multe optiuni si 12% cand aveau doar 6 optiuni.

Consumatorului ii este greu atunci cand are de ales dintre mai multe optiuni. Asta deoarece orice varianta in plus creste sansele ca el sa ia o decizie gresita.

Concluzia? Keep it simple! Si asa consumatorul tau va avea mai mult curaj sa cumpere de la tine.

photo credit: Options via photopin (license)