Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute
Care sunt trendurile care influenteaza viata consumatorului din Romania in 2019? Care sunt comportamentele care fac diferenta in viata lui si prin ce mijloace brandurile pot deveni relevante in prezent?
La împlinirea a 5 ani pe piața de cercetare din România, compania iSense Solutions a dezvăluit, în exclusivitate, care sunt tendințele ce vor influența viața și alegerile consumatorilor din România în 2019. Prezentarea analizei trendurilor a avut loc în cadrul unui eveniment aniversar, dedicat clienților și partenerilor companiei.
Anual, iSense Solutions monitorizeaza peste 25 de trenduri in ce priveste comportamentul consumatorului din Romania. In acest articol precum si in urmatorul, am sa va prezint 6 dintre trendurile cu cel mai puternic impact in 2019.
Datele sunt culese in ianuarie 2019, cercetarea fiind realizata online pe 1011 respondenti si este reprezentativa pentru mediul urban din Romania, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de incredere de 95%. Pentru identificarea trendurilor, datele sunt comparate cu cercetari similare realizate intre anii 2014-2018.
Asadar…
Chiar aici, chiar acum
Ritmul vietii cotidiene, responsabilitatile din ce in ce mai crescute si mai variate cu care se confrunta consumatorul modern, l-au facut pe acesta sa fie din ce in ce mai nerabdator si mai dornic sa castige timp.
Astfel…
- 43% dintre romanii din mediul urban se considera mai nerabdatori comparativ cu anul trecut (cei mai nerabdatori sunt tinerii de 18-23 ani (53%) si persoanele din Bucuresti (50%))
- Procentul celor care doresc un raspuns de la o marca in maxim cateva minute a crescut de la 43% in 2018 la 50% in 2019
- 3 din 10 tineri de 18-23 ani se asteapta ca un brand sa le raspunda chiar in timp real
Marketing tips: fiti rapizi in oferirea de servicii, oferiti variante facile de interactiune cu brandul, utilizati inteligenta artificiala pentru oferirea de raspunsuri real time (exemplu: raspunsurile automate la mesajele primite pe Facebook).
Minimalism
Post criza, consumatorii au asaltat rafturile de cumparaturi si au achizitionat din ce in ce mai multe produse. Brandurile s-au straduit, ca de obicei, sa convinga consumatorul sa cumpere si mai mult. Pe acest background, dupa reactia initiala de a se inconjura de produse, consumatorului a inceput sa mearga in directia opusa. Si anume, a inceput sa isi doreasca sa isi simplifice viata si sa si-o “elibereze”, preferand mai putine lucruri.
Conform datelor de cercetare:
- 79% dintre romani au afirmat ca au incercat sa isi simplifice viata in ultimele 12 luni
- 93% prefera spatiile aerisite, fara lucruri inutile
- 77% prefera sa aiba mai putina mobila in casa
- 64% prefera sa detina doar strictul necesar
De asemenea, privind trendul de “minimalism” corelat cu trendul de “chiar aici, chiar acum”, minimalismul putem considera ca este si un mijloc de a te elibera de surplus, de a castiga timp si de a te axa mai mult pe tine insuti.
Marketing tips: nu incarcati consumatorul cu detalii irelevante pentru el, oferiti claritate si solutii integrate care pot raspunde mai multor nevoi. Fiti alaturi de consumator in procesul de simplificare al vietii.
Escapism (fuga de branduri)
In goana dupa propriul lui timp si de a-si simplifica viata, consumatorul evita acum brandurile.
- Procentul celor care folosesc AD Block a crescut foarte mult de la an la an: 20% in 2016, 32% in 2017, 59% in 2019
- 84% obisnuiesc sa schimbe canalul TV in timpul pauzei publicitare si 37% in timpul pauzei publicitare de la radio
- 7 din 10 prefera continutul online scurt si la obiect si doar 3 din 10 continutul detaliat
Marketing tips: faceti research pentru a sti ce anume isi doreste consumatorul si cum va puteti “imprieteni” cu el, astfel incat sa fiti relevant in relatia cu el. Comunicati prin mesaje simple si la obiect.
Va urma :).
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.