Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute
Imi relaxam privirea pe cateva hartii din fata mea cand, la un moment dat, creionul care era pe masa a inceput sa se miste singur.
Eram de-a dreptul surprins sa vad ce se intampla. Fiind un tip rational, m-am gandit: o fi cutremur? o aluneca pe masa din vreun motiv anume? M-am uitat atent si nu am gasit nicio explicatie.
Creionul continua sa se miste, incet, inspre un carnetel care zacea deschis la cativa centimetri distanta.
Nu cred ca ti s-a intamplat des sa treci prin asa ceva. Sincer, nici mie!
Inima a inceput sa imi bata din ce in ce mai tare. Atentia mi s-a ascutit. Si… dintr-o data… am ramas blocat!
O mana invizibila a ridicat creionul si a inceput sa scrie ceva pe carnetel:
Astazi vorbim despre rolul surprizelor in markering. Iar la finalul propozitiei, mana invizibila a desenat, cu un umor negru… un “Smiley Face” 😐
Asadar, daca tot mi-a fost dat sa trec prin asa ceva, in articolul asta sa vorbim despre cum te poti diferentia in fata consumatorului modern prin luarea lui prin suprindere 🙂
Studiile au aratat ca, atunci cand te surprinde ceva, neuronii tai o iau razna, sunt mult mai activi si incearca sa puna mai multa ordine in dezordinea creata de faptul ca ai fost luat prin surprindere.
Din cauza asta, retii mult mai usor stimulii care te surprind iar atentia ta este deturnata si se concentreaza si mai mult pe elementul surprizei. Astfel, devine mult mai usor pentru o companie sa isi creasca notorietatea de brand sau a produselor ei.
Suprizele au un rol important in experienta consumatorului si in cresterea satisfactiei lui. Adu-ti aminte cat de placut te-ai simtit cand ai primit prima data un desert gratuit la un restaurant. Iar pentru asta, nici nu este nevoie pentru o companie sa investeasca mult. Psiholoaga Barbara Mellers a aratat ca un castig neasteptat de 9 dolari a fost mai incantator decat un castig de 17 dolari, atunci cand participanii la studiu se asteptau sa il primeasca.
Cand o companie surprinde prin comunicarea ei neconventionala si ii asociaza emotii pozitive, consumatorii raspund mai bine la comunicare si este stimulat “word of mouth-ul”.
Si apropo de povestea noastra de la inceput. Cand ceva te surprinde, bataile inimii cresc. Emotiile ti se intensifica cu pana la 400% (a cercetat Wolfram Schultz). Si dupa cum stim, emotiile sunt cele care conteaza cu adevarat pentru a cumpara anumite produse. Iar studiile au confirmat din nou: atunci cand o companie surprinde in comunicare, creste cumpararea spontana si intentia de cumparare pentru viitor.
In concluzie… we feel most comfortable when things are certain, but we feel most alive when they’re not! 🙂
Te las cu o reclama recenta la un parfum, supranumita “the most insane perfume commercial ever”. Pentru ca e… surprinzatoare. Enjoy!
Esti interesat sa afli mai multe despre rolul suprizelor in marketing?
https://www.psychologytoday.com/blog/the-author-speaks/201503/surprise
https://www.psychologytoday.com/blog/surprise/201403/surprise-etiquette
https://hbr.org/2013/05/surprise-is-still-the-most-powerful
https://www.rationalskepticism.org/psychology/why-surprises-temporarily-blind-us-t2318.html
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167487002001575
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.