Timp pentru parcurgerea articolului: 0 minute
Atunci cand cumperi ceva, o faci in mod rational sau irational?
Din ce cauza preferam sa dam mai multi bani pe un produs, cand pe piata se gasesc mai multe produse similare mai ieftine si unele chiar au caracteristici mai bune?
Pentru ca emotiile sunt cele care determina, in cele din urma, ce anume te decizi sa cumperi. Iar emotiile nu sunt rationale (ca sa nu zic ca iarna nu-i ca vara). Iar tu vei cumpara produsul care iti declanseaza emotiile potrivite.
Antonio Damasio (detalii despre carte aici), profesor de neurostiinte, a analizat persoanele carora nu le functiona partea din creier care leaga emotionalul de rational. Concluziile studiului au fost ca aceste persoane erau capabile sa proceseze rational informatii despre diferitele alegeri pe care le puteau face, dar nu se puteau decide ce anume sa aleaga, pentru ca le lipsea procesarea emotionala.
Fain, nu?
Ce inseamna asta pentru marketingul din companii?
Imaginea de brand pe primul loc, elementele rationale pe locul doi. Analizati intai care sunt emotiile la care vibreaza targetul vostru. Restul, sunt detalii :).
photo credit: Camdiluv ♥ via photopin cc
[…] Emotiile decid ce cumperi (intotdeauna) […]
[…] Emotiile decid ce cumperi (intotdeauna) […]
[…] Emotiile decid ce cumperi (intotdeauna) […]
[…] Prin miros, consumatorilor li se trezesc emotii, dispozitii si amintiri. Evolutiv, mirosul a ramas parte a sistemului limbic (centrul emotional al creierului), care este apropiat de amygdala si hippocampus (care tin de comportament, dispozitii si memorie). In plus, sa nu uitam, deciziile de cumparare se iau emotional (citeste ce am scris aici). […]
[…] cresc. Emotiile ti se intensifica cu pana la 400% (a cercetat Wolfram Schultz). Si dupa cum stim, emotiile sunt cele care conteaza cu adevarat pentru a cumpara anumite produse. Iar studiile au confirmat din nou: atunci cand o companie surprinde in comunicare, creste […]