Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute

origin_5257155125
In cadrul iSense.Solutions am facut o cercetare in care ne-am gandit sa intrebam oamenii mari (de 18 ani plus) ce cadouri isi doresc sa primeasca de Craciun.Doua lucruri mi-au atras in mod special atentia.Primul:Am fost oarecum surprins de faptul ca pe primul loc in topul cadourilor dorite au reiesit a fi banii. In mod firesc asta ne duce cu gandul ori la faptul ca suntem un popor foarte pragmatic, ori ca mai multe persoane au nevoie de bani. Banci si creditori, fiti pe faza!Aici mai este un aspect interesant. Una dintre categoriile de varsta care vrea mai mult sa primeasca bani de Craciun (45-54 ani), este si categoria care va cheltui cel mai mult pentru cadouri. Cred ca o concluzie logica ar fi ca multe dintre aceste persoane isi doresc bani pentru a-i cheltui in schimb pe cadouri! O alta concluzie este ca, in perioadele de Craciun, companiile ar putea sa acorde o prioritate mai mare in comunicare si pentru categoria de varsta 45-54 ani.

Al doilea lucru care mi-a atras atentia:

Exista o discrepanta intre ce isi doresc romanii peste 18 ani de Craciun si ce ofera in schimb. Asta fie pentru ca obisnuim sa cumparam ce este mai la indemana, ce este mai ieftin sau nu cunoastem exact ce isi doresc ceilalti. Cred ca acele companii care ofera aditional un serviciu prin care consumatorii se inregistreaza si spun ce cadouri si-ar dori (cum se procedeaza de exemplu la nuntile din vest) ar putea avea succes si pe la noi.

Mai jos este comunicatul de presa cu datele de cercetare. Cititorii acestui blog si ai portalului www.researchromania.ro au acces la date in premiera.

Lectura placuta!

*

București, 17 decembrie 2014: Majoritatea adultilor din Romania își dorește să primească de Crăciun bunuri materiale, în rândul celor mai dorite cadouri fiind telefoanele mobile, tabletele, televizoarele și hainele, dar mai ales banii, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions.

Dacă 74% dintre românii cu vârsta de peste 18 ani așteaptă în dar de Crăciun bunuri materiale, doar 2 din 10 afirmă că își doresc bunuri spirituale precum sănătate (15% dintre români) sau fericire (3%).

„Surprinzător sau nu, cercetarea iSense.Solutions arată că o bună parte dintre români este foarte pragmatică atunci când vine vorba despre cadourile pe care și le dorește de Crăciun. Astfel, 18% afirmă că își doresc să primească bani”, declară Traian Năstase, managing partner iSense.Solutions.

Potrivit studiului, banii reprezintă cadoul cel mai dorit de persoanele din intervalele de vârstă 35-44 ani (24%) și 45-54 ani (23%). Următoarele daruri în topul preferințelor românilor sunt telefoanele mobile (7%), tabletele (4,2%), televizoarele (4%) și hainele (3,7%). Cel mai mare interes pentru telefoanele mobile este în rândul tinerilor, 20% dintre persoanele de 18-25 ani așteptând astfel de cadouri.

„Există o diferență destul de mare între ceea ce își doresc și ceea ce oferă românii de Crăciun. Astfel, în topul cadourilor făcute de aceștia se află produsele de îmbrăcăminte (23%), dulciurile (16%), produsele cosmetice/de îngrijire personală (14%), jucăriile (12%) și produsele simbolice/personalizate (9%)”, completează Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.

Per total, românii vor aloca în medie 415 ron pentru cadourile de Crăciun în 2014, mai darnice fiind persoanele de 45-54 ani (care vor aloca aproximativ 551 ron), persoanele din București/Ilfov și din Oltenia (aproximativ 500 ron).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,9%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense.Solutions

iSense.Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing, comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

photo credit: Rdoke via photopin cc