Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute
Am vrut sa incep acest articol prin a explica din ce cauza comunicarea brandurilor prin intermediul smartphone-urilor devine acum noul trend. Insa, cautand poze relevante pentru articol, am gasit poza de mai sus facuta de Daniel Dinu la Zilele Bucurestiului. Si cu asta am zis ca nu mai este nevoie de explicatii :).
Daca stai sa te gandesti, prin intermediul unui smartphone fiecare dintre noi ne conectam cu prietenii, vedem filme, facem poze, filmam, ascultam muzica, citim stirile, ne organizam viata mai bine, ne informam despre produse pe care putem chiar sa le si cumparam de pe smartphone.
Fata de alte medii traditionale de comunicare prin care marcile pot comunica cu consumatorii (televizor, radio, ziare/reviste, panouri stradale), smartphone-ul este pur si simplu mai cool!
Beneficiile pe care comunicarea prin intermediul unui smartphone le poate aduce unui brand tin de:
Esti un brand care “se apropie mai mult de consumator”. Consumatorul isi “poarta in buzunar” toti prietenii, toate conturile de socializare. Daca patrunzi in cutiuta cu prieteni, exista sanse crescute sa te apropii mai multe de consumator.
Mesajele comerciale ale marcilor ajung la consumator mai repede si poti obtine un feedback imediat. Consumatorul si smartphone-ul sunt in permanenta impreuna. Daca de exemplu la televizor sau la un ziar consumatorul are acces doar in anumite momente ale zilei, smartphone-ul poate fi verificat oricand iar reactia la continut-ul vizualizat poate fi imediata.
Targetezi mai bine clientii care te intereseaza. Smartphone-ul este personal. Poti sti precis catre cine trimiti mesajele comerciale. Targetarea se poate face atat in functie de caracteristicile socio-demografice ale utilizatorilor cat si in functie de locatia in care se afla.
Poti deveni viral. Daca ii dai utilizatorului de smartphone un motiv sa vorbeasca despre tine, ii va fi foarte usor sa impartaseasca mesajul tau de pe smartphone-ul pe care il are, mereu, la indemana.
O mai buna rata de deschidere a mesajelor comerciale. Nu-i asa ca esti curios sa vezi cine te-a contactat pe telefon? Drept urmare majoritatea mesajelor primite pe smartphone sunt citite :).
Poti sa incurajezi cumpararea produsului tau de catre consumator. Un site optimizat pentru smartphone poate oferi atat informatiile necesare despre produs cat si facilitatile de a cumpara de pe telefon.
Poti folosi cu succes smartphone-urile in campanii cross-media si sa directionezi consumatorii catre alte tipuri de continut, in functie de obiectivele de marketing.
Ajungi cu usurinta la “early adopters” si la trendsetteri, la persoanele care imbratiseaza mai usor noul si tehnologia si a caror parere este deseori importanta pentru cei din jur.
Esti un brand cool.
Cateva branduri au prins deja startul si s-au facut remarcate pe smartphone-ul consumatorilor. Conform studiului “Connecting With Smarthone Users” realizat de compania de consultanta iSense Solutions, marcile din Romania ale caror reclame au fost observate pe smartphone sunt: OLX/Mercador (11%), Samsung (9%), Tocmai.ro (8%), Adidas (5%), Vodafone (5%), Orange (5%), Coca-Cola (4%), Apple (2%) și Nokia (2%).
Va propun sa felicitam aceste marci si sa incercam sa le prindem din urma 🙂
[…] interactioneaza cu consumatorul modern. Am vorbit pana acum despre asta in comunicate de presa, pe blog cat si pe DIGI […]
[…] langa faptul ca tehnologia ii place consumatorului modern (vezi si articolele despre smartphone si despre smarwatch-uri), el o utilizeaza cu interes si pentru a-si masura activitatea corporala si […]
[…] primul loc ca eficienta s-a situat… smartphone-ul (considerat foarte eficient de 62% dintre cei care l-au folosit pentru promovare). Poate […]
[…] indoiala, internetul si smartphone-ul sunt fenomenele care au indus cele mai mari schimbari in ce priveste comportamentul media dar si de […]