Timp pentru parcurgerea articolului: 2 minute
Pentru primul post pe acest blog m-am decis sa fac o scurta analiza referitoare la utilizarea internetului in Romania si consecintele care reies de aici, pentru consumator si pentru companii.
Daca la sfarsitul lui 2012, 49% dintre romanii cu varsta de 15 ani + utilizau internetul, in 2013 53% la nivel national si 63% din mediul urban cu varsta de 15 ani + utilizeaza internetul. Dintre cei care apartin targetului cel mai activ si care este cel mai des abordat de catre companii (urban, 18-45), mai mult de 80% utilizeaza internetul.
Ce inseamna aceste cifre? Cum spuneam si la inceputul anului, internautii nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii deja si-au regandit business-ul construind strategii de abordare a consumatorului digital. Daca acum doi ani discutam despre cat de important este pentru o companie sa fie prezenta online, acum deja cei care au pierdut startul au serios de recuperat.
Care sunt beneficiile consumatorilor si la ce anume trebuie sa se adapteze companiile? Ei bine…
Pentru utilizatori vorbim desigur despre:
– Un mai bun acces la informatie de orice fel
– O modalitate in plus de a-si petrece timpul liber
– O facilitare a comunicarii si o libertate mai mare de exprimare
– Un alt mod de a face cumparaturi (cumparaturi online)
– Un alt mod de a face cumparaturi din magazinele traditionale (internetul este prima sau a doua sursa de informare pentru multe bunuri si servicii cumparate, indiferent daca le achizitionam online sau offline – vezi cand am vorbit despre acest lucru aici)
Pentru mediul business:
– Noi oportunitati de afaceri (fie ca iti deschizi un magazin online, fie ca ajungi sa cunosti noi parteneri de afacere)
– Un nou canal in mixul de marketing care deja nu mai trebuie ignorat
– Un nou model de business la care trebuie sa se adapteze (televiziunile si radiourile incep sa emita online, ziarele isi inchid editiile offline si isi publica informatia doar online, hipermarketurile isi deschid magazine online, in structura organizationala se infiinteaza noi departamente si noi posturi de specialisti in online, apar noi modalitati de a plati produsele online)
– Noi reglementari legislative de care trebuie tinut cont
Si daca este sa privim relatia dintre companii si utilizatori, online-ul face ceea ce pana acum era mai greu. Ofera puterea consumatorului. Brandurile nu mai sunt atotputernice ci incep sa intre in dialog cu internatutii pe bloguri, forumuri, in social media. Brandurile incep sa isi asculte consumatorul, sa se deschida in fata lui, cu defecte si calitati. Unele reusesc, altele, desigur, mai au de invatat.
Si pentru ca tot este primul articol pe care il scriu… bine v-am gasit pe internet! 🙂
photo credit: Cast a Line via photopin cc
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.