Timp pentru parcurgerea articolului: 3 minute
Cu cateva zile inainte de scaderea TVA-ului, in cadrul iSense Solutions am dorit sa investigam perceptiile si asteptarile consumatorului vis-a-vis de acest fenomen.
Pe scurt, consumatorii nu cred ca preturile vor scadea o data cu reducerea TVA.
Ca fenomen interesant, neincrederea consumatorilor in comercianti da nastere unui fenomene interesante ce pot oferi avantaje competitive companiilor care chiar reduc preturile si isi informeaza vizibil consumatorii referitor la reducerile practicate.
Pentru cei interesati, va prezint ma jos comunicatul iSense Solutions ce va fi difuzat in cursul zilei de maine. Cititorii acestui blog au acces la comunicat in premiera. Lectura placuta!
—
iSense Solutions: Românii sunt sceptici în ceea ce privește scăderea prețurilor la alimente
București, 20 mai 2015: Deși 95% dintre români au aflat deja de decizia scăderii TVA de la 24% la 9% pentru toate categoriile de produse alimentare și băuturi non-alcoolice, începând cu 1 iunie 2015, doar o treime consideră că prețurile la produsele alimentare și băuturile non-alcoolice vor scădea uniform cu reducerea TVA, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Mai mult, 3 din 10 români cred că prețurile nu se vor micșora deloc.
Potrivit studiului, un procentaj semnificativ de români, 65%, consideră că doar anumiți comercianți vor reduce prețurile la produsele alimentare. Cei mai mulți își pun speranțele în hipermarketuri și supermarketuri, 75% dintre ei așteptându-se să observe cele mai mari reduceri la alimente în astfel de magazine.
„Românii așteaptă de mult timp reducerea TVA la alimente, măsură implementată deja cu succes în multe țări din Europa. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei este neîncrezătoare că această măsură va fi aplicată corect de către toți comercianții, lucru relevat de studiul iSense Solutions. Acest moment este unul cheie: neîncrederea consumatorilor trebuie adresată de către comercianți, ceea ce va contribui la un comportament mai relaxat al românilor atunci când vine vorba de cumpărături”, este de părere Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
În ceea ce privește semnalizarea reducerilor, 85% dintre români își doresc ca alimentele și băuturile non-alcoolice să aibă două etichete după intrarea în vigoare a legii: una care să conțină prețul vechi și alta cu prețul redus. De asemenea, sunt așteptate reclame TV care să informeze populația asupra noilor prețuri.
„Consumatorii așteaptă de la comercianți să comunice cât mai transparent modul în care implementează reducerea TVA la alimente. Astfel, 27% dintre ei își doresc să vadă reclame despre modificările prețurilor. Cei care vor aplica și vor comunica corect scăderile de prețuri vor avea un avantaj competitiv și vor câștiga încrederea consumatorilor”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Scepticismul românilor crește și mai mult în cazul restaurantelor. Potrivit studiului iSense Solutions, 6 din 10 cred că prețurile din restaurante nu se vor micșora foarte mult, deoarece acestea includ prelucrarea alimentelor și serviciile oferite, care nu sunt vizate de reducerea TVA.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,97%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.